wtorek, 15 grudnia 2020

Sutaszowe kolczyki

   Ostatnio zaczęłam bawić się sutaszem i chciałam podzielić się z Wami moja pracą. Oczywiście jest dużo niedoskonałości, ale mały tutorial dla początkujących jak ja ;) Oto zestaw startowy: klej do biżuterii, sznurki do sutaszu, igły, malutkie koraliki, przezroczysta żyłka, chwosty, ozdobne kamienie, sztyfty i kółeczka do kolczyków (najlepiej ze stali chirurgicznej -nie będą ciemnieć ani uczulać) oraz nożyczki i kawałek filcu (u mnie różowy i biały).



   Biały filc składamy na pół i nożyczkami wycinamy w środku małą dziurkę. Potrzebna jest, ponieważ mój kamień jest wypukły, a będziemy musiały przykleić go na płasko do filcu:


   Kiedy przekleimy kryształek, obcinamy wokół filc tak, aby zostawić około 2 mm materiału. Następnie sznurki składamy razem i zszywamy (pamiętajcie, aby widoczna na sznurkach jodełka zawsze była skierowana w tą samą stronę). Zszywając sznurki co jakiś czas przykładamy je do kryształka, aby nadać im odpowiedni kształt. Kiedy obszyjemy kryształek, przyklejamy sznurki do filcu:


   Dalej zszywamy sznurki, podszywając "uszka" do tyłu. W międzyczasie możemy dodać kilka koralików:


   Teraz dokładamy kółeczko oraz sztyfty, a także doszywamy chwosta:


   Ostatnim krokiem jest skrócenie sznurków z tyłu oraz doklejenie maskującego filcu. Dodatkowo można go na tzw. okrętkę przyszyć, kiedy klej trochę podeschnie. Pilnujcie tylko, aby filc nie wystawał i nie był widoczny z przodu:


   Oto efekt końcowy:




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz