wtorek, 7 czerwca 2016

Wiszący grill

   Letni sezon w pełni :) Czas zabawy,wypoczynku, pieczenia kiełbasek i biesiadowania. Nareszcie pogoda dopisuje...;)
   Aby każde przyjęcie w ogrodzie było udane przydałby się grill. Jeśli nie interesuje Was wyłącznie jego KUPNO, ale chcecie trochę pomajsterkować, to chciałabym pokazać Wam jak łatwo wykonać grilla na trójnogu nad ognisko. Jego wielką zaletą jest możliwość regulacji wysokości :)
   Ja, pamiętając ciągle o recyklingu i złotej myśli "wszystko się może przydać..." do wykonania grilla użyłam części ze stelaża od parasola ogrodowego, ale  wystarczy Wam kilka prętów :)  Wszystko po kolei...
   Będą Wam potrzebne:
* 3 dość wysokie pręty,
* wiertarka,
* śrubki, haczyki, metalowe kółeczka (4 sztuki),
* kołowrotek,
* łańcuch,
* rożen,
* lakier i pędzel.  

   Wykonanie:   Jak wspominałam wyżej za pręty posłużyły mi elementy stelaża z parasola ogrodowego:


Wywierciłam w nich dziury i połączyłam:


Po rozstawieniu nóg całość prezentowała się tak:


Na samej górze musimy zamontować kołowrotek na łańcuch, aby mieć możliwość regulacji wysokości:


 Stelaż malujemy, a gdy wyschnie montujemy łańcuch. Ja zużyłam go dokładnie 2,5 metra:



Pamiętajcie jeszcze o tym, aby w jednej nodze zrobić blokadę na łańcuch. Najprostsze rozwiązanie? Wkręcić śrubkę, na której będziemy go zaczepiać. Ja musiałam pozbawić śrubkę "głowy", ponieważ małe ogniwa łańcucha nie chciały przez nią przejść:


GOTOWE !!


Regulacja wysokości działa, oto dowody:


Smacznego grillowania;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz